Dag 3 , Komodo island.

8 oktober 2017 - Komodo National Park, Indonesië

Na weer een nacht doorgevaren te hebben komen we s'morgens vroeg aan op Komodo.  Na het ontbijt om 7 uur gaan we weer in het bootje naar de kant. We zijn nu in Komodo national park, dat bestaat uit verschillende eilanden waar de Komodovaraan leeft.  We gaan op pad met 3 rangers van het park. We maken een kleine wandeling van ongeveer 1,5 uur. Diverse Komodo's zien we. Ze kunnen dodelijk zijn als je erdoor gebeten wordt. Ze hebben zoveel bacterieen in hun bek zitten dat je na een beet nog een dag of 3 hebt. Ze doden hun prooi ( herten, zwijnen ect) door ze te bijten, dan weg te gaan en na een dag of 2,3 ruiken ze van grote afstand de prooi en komen terug om te eten!  We treffen het dat er net 3 varanen een hert aan het verscheuren zijn. Met groot geweld wordt het beest uit elkaar getrokken.  Ook kunnen de varanen tussen de 25 en 30 km per uur hardlopen dus niet te dicht bij komen.....heel apart om deze beesten zo te zien.

S'Middags varen we door naar pink beach. Een prachtig strand wat roze kleurt door het zand waar stukjes roze koraal tussen het zand zit. Hier kunnen we weer heerlijk snorkelen en zwemmen. Het water is zo helder, echt niet normaal!  Een aantal lopen ook de berg op waar je een prachtig uitzicht hebt over de archipel maar het is zo bloedjeheet dat we dat maar overslaan.

Rond 4 uur komen we aan op Flores in Lubuan bayo. Als je niet duikt heb je hier eigenlijk niks te zoeken. Het stadje barst van de duikshops. Het is ook een havenstadje.  Er gaan er hier een aantal van boord die op flores blijven en er komen ook een aantal nieuwe mensen bij die de rit mee terugvaren.  We eten nog wel met dd oude en nieuwe mensen samen op de boot en er is een afscheidsfeestje. Rond 11 worden de afvallers naar het stadje gebracht. Er komt een gezellig nederlands stel bij en een duits stel. .  Wij slapen in de haven.

1. Yvonne:
    8 oktober 2017
    Haha ik krijg er gelijk zin in om te gaan. Wat een leuke beleving op de boot. Jaloers. Jullie hebbben weer een leuke reis hoor.
  2. Arikus en Hanny:
    8 oktober 2017
    Heerlijke verhalen. We hebben er weer van zitten smullen. Nu afwachten hoe het volgende adresje gaat worden. Maar komt vast ook weer goed. Veel plezier nog, geniet maar lekker!
  3. Peter breuer:
    9 oktober 2017
    Geniet maar
  4. Patrick & Jacqueline:
    9 oktober 2017
    Kickuh zeg, ben benieuwd naar de foto's van de pink beach en de komodo varaan
  5. John en Deb Bonte vlucht:
    11 oktober 2017
    Gave beesten zeg. Leuk om te zien, helaas kwamen wij er niet aan toe omdat we naar een ander eiland zijn gezakt. Sumba. ook bijzonder. Wie weet komt het er nog eens van. Mooie foto's wederom!!!