Dagje Sentosa en avond show bij Marina Bay Sands hotel.

26 september 2017 - Singapore, Singapore

Zondag zijn we een dagje naar Sentosa geweest, de stadsstranden van Singapore.  Het ligt op een eiland, met prachtige beachclubs en mooi strand met palmbomen. We gaan erheen met de kabelbaan. We hebben een prachtig uitzicht over de havens en Singapore . Sentosa is een groot pretpark met dolfijnenshow, attracties, treintje , rodelbaan ect.  We gaan met het busje de stranden langs. Overal kun je uitstappen. Het is best druk en hele families zijn nu een dagje uit want het is zondag. Zakken vol eten en drinken hebben ze mee en maken er echte feestjes van. Ook hier in het park zelf en bij de beachclubs is het eten en drinken ontzettend duur. De attracties zelf gaan we verder niet in, aquariums hebben we al zo vaak gezien, en de rodelbaan is niet echt mijn ding. Ziplinen hebben we al in Thailand gedaan. We pakken daarna het treintje wat langs diverse attractie gaat. Er zijn 4 stations en bij de 4e als we eruit gaan blijkt dat het ook het eindpunt is en je opnieuw moet betalen om weer terug te gaan. Veel dingen staan zo slecht of niet aangegeven.we zoeken ons soms rot en na 3 x vragen weet je het nog niet. Gelukkig krijgen we na uitleg een nieuw kaartje en kunnen terug naar de stranden. We genieten nog even van de rust hier vootdat we weer terug gaan.

We nemen de kabelbaan weer terug naar de stad en gaan naar het hotel terug en lekker bij het zwembad zitten.

S'avonds lopen we naar de rivier en boeken de riviercruise. Een lasershow op  en bij het Marina Bay Sands hotel. Het duurt een uur, ver vaart hij niet en we hadden verwacht dat we ook langs de andere verlichte gebouwen en objecten zoals Garden bij bay enzo zouden komen , niet dus. De show met fontijnen , muziek en lasershow is wel geweldig om te zien en zeker vanaf het water. Jammer dat we de ijzeren bomen van de dag ervoor niet gezien hebben, die schijnen ook schitterend te zijn. Morgen hebben we er helaas geen tijd meer voor.

Daarna pakken we weer de metro, wat een gewedig vervoermiddel hier in de stad. We gaan weer in chinatown eten.  Het metrokaartje is ook zoiets, normaal is een dagkaart per 24 uur, hier niet dus. Ik dacht dus 3 dagen is genoeg maar de eerst avond dat we de kaart kochten telt al als volle dag. Hadden we beter voor dat enkeltje een los kaartje kunnen kopen en daarna voor 3 dagen de metrokaart.  Uitleg enzo is overal erg slecht. Dus s'avonds na 12 uur deed de kaart het niet meer en het ticketoffice sluit om 9 uur! Er zijn nog zat informatiekantoortjes maar nergens verkopen ze dan die kaarten, zo raar!  Dus los kaartje uit de automaat, al is de metro erg goedkoop.

De laatste dag, maandag, gaan we s'morgens nog even in Chinatown kijken , dan terug de spullen ophalen en met de metro weer naar het vliegveld. Binnen notime is alles gedaan. Heb ik de avond ervoor nog zitten kloten op internet omdat ik het niet voor elkaar kreeg om in te checken, blijkt het nergens voor nodig. We kunnen zelfs nog wisselen van stoelen en binnen 5min.is alles gedaan.

OP NAAR BALI!

1. Ans:
    26 september 2017
    Zal best allemaal mooi geweest zijn en nu weer naar een heel ander stukje toe. Ik ben gek op Bali maar er zijn ook mensen die het vreselijk vinden. Kijk je wel uit voor de orkaan die er aan komt. Houd het weer in de gaten. Geniet nog maar lekker de tijd vliegt toch al om.
    liefs
  2. Nanja:
    26 september 2017
    Weer genoten van jullie reisverhaal! Op naar Bali!
  3. Lianne:
    26 september 2017
    Goh jammer van de tijd dat Sentosa. Maar inderdaad, nu op naar Bali! Bekend terrein voor jullie toch!
  4. Marjan:
    26 september 2017
    In kort al veel gezien en meegemaakt! Benieuwd naar jullie belevenissen op Bali.
  5. Ton:
    Jaloers 👍👍👍👍👍👍
  6. Yme banning:
    26 september 2017
    zo te lezen hebben jullie het weer geweldig.hier alles ok.mooi najaarsweer 20 gr. kijken weer uit naar het volgende verhaal liefs ma en pa
  7. Jolanda:
    26 september 2017
    Leuk om alles te lezen, jullie maken heel wat mee en zien ook giga veel!
    Groetjes vanuit Doorn!
  8. Karen:
    26 september 2017
    Klinkt weer als een saaie vakantie, thuis in Driebergen is het véél beter vertoeven, zullen we maar ruilen dan😜
  9. Anneke post:
    26 september 2017
    Jullie genieten zeg mooi te lezen veel plezier nog
  10. Arikus en Hanny:
    27 september 2017
    Sommige dingen herkenbaar voor ons, maar jullie foto's zijn een mooie aanvulling voor ons op alles wat we NIET gezien hebben. Wij hadden destijds maar 20 uur en ook wij hebben ons naar alles suf gezocht dus veel verloren tijd. Maar ziet er bij jullie TOP uit, veel zelfs over de TOP maar dat is Singapore nou eenmaal. Nu lekker naar Bali en hopen dat de vulkaan rustig blijft.
  11. Inge Stigter:
    27 september 2017
    Merken gelukkig niks vd vulkaan maar is hier ook 75 km vandaan. Ben nu trip aan het regelen die chauffeur voor overmor gen. Wordt vervolgd....
  12. John en Deb Bonte vlucht:
    28 september 2017
    He globetrotters😉
    Mooi verhaal en tja geloof ook wel dat het mega duur is dat Singapore...
    Trouwens je hebt ook wel oog voor fotootjes maken.zien er goed en mooi uit hoor 👍 geniet lekker op bali wij daar twee weken zelf motors gehuurd en rond getrokken met goed opletten prima te doen
    Uber werk daar ook goed trouwens? Kan je zo via Google map opvragen..zie lift poppetje erbij staan👀

Geniet nog heerlijk en nu al vulkaan SUMATRA los gebarsten pff
    Take care💋