Dagje touren.

30 september 2017 - Ubud, Indonesië

Gisteren zijn we een dagje wezen touren met een auto met chauffeur. Ik had Nyoman van het Bali forum op facebook gevonden. Na wat heen en weer gemail wat we wilden stuurde hij een berichtje met excuses dat hij zich vergist had in de datum en al bezet was. Of we het ook goed vonden als zij neef ons rondreed. Nou, prima!

Half 10 stond Nengah voor het hotel. We gaan als eerste richting Ubud waar hij ons vraagt of we bij Seraswati silver langs willen. Hier werden vroeger de Buddha to Buddha sieraden gemaakt. Nu verkopen ze het alleen nog onder de naam Best to Buddha en worden de originele ergens in Thailand gemaakt. Ik had er toch al heen gewild en we gaan nu maar meteen. Ik koop 2 mooie armbanden en een ring. Mijn verjaardagscadeautje is binnen! Scheelt de helft met nederland.  Daarna gaan we naar een watertempel waar net alles opgebouwd wordt voor een grote ceremonie die een aantal dagen duurt. Overal worden offertjes gelegd, bananenblad gevlochten, versieringen aangebracht, mooi om te zien . Allemaal vrouwen, prachtig aangekleed samen aan het werk. Leek wel een dagje bloemen plakken bij de bloemencorso!

Daarna alweer lunchen bij een leuk restaurant met koivijver. Nengah gaat niet mee want die krijgt eten van het restaurant.  Na het eten wat niet heel super is, weer door en we rijden door mooie dorpjes, overal heel erg druk, veel scooters. Langs de weg zie je de meest mooie zaakjes met interieurspullen, je zou willen dat je het zo makkelijk mee kan nemen.

We komen aan bij een traditioneel dorp. Een beetje zoals wij naar Giethoorn gaan , gaan veel mensen hierheen. Het is een lang dorp met voor de huizen toegangspoortjes. Alleen erg jammer dat er overal winkeltjes van zijn gemaakt.  Haalt toch wat van de sfeer af vind ik.

Als laatste gaan we naar de rijstvelden en koffie proeven. Bij het koffieproeven hangen ook een paar hele hoge schommels. Had het al op internet gezien maar ga er toch niet op. Is toch wel erg hoog! De prijs liegt er ook niet om. 10 euro voor 5 min.

Het koffieproeven is wel grappig, verschillende koffiesoorten en smaakjes thee. Hans vind het niet te drinken allemaal.

Hierna gaan we weer terug. Het tripje was leuk maar ook wel weer langs de toeristische dingen en dat was nou eigenlijk iets wat we niet wilden.  In Ubud gaan we maar lekker zelf weer met de scooter op pad.

Wordt vervolgt

1. Ans:
    30 september 2017
    Wij hebben dat ook allemaal gedaan. Leuk maar idd toeristisch maar dat snappen zij niet dat wij alleen het lokale willen zien.
    Vermaak jull7e want voor je het weet ga je alweer terug naar Holland
    Groetjes
  2. Nanja:
    30 september 2017
    Buddha to buddha.... ben benieuwd naar je ring en armbanden. Jullie zien er mooi uit in die “gewaden” haha. Weer een leuk verhaal, net of we mee reizen alleen jullie zon en wij ☔️! Lieve groet Nanja
  3. Arikus en Hanny:
    30 september 2017
    Lekker dat meereizen op de achtergrond. Ik ga nog even op zoek naar een andere chauffeur om te kijken of er wat meer uit te halen is. Mooie fotokes weer, en dan die heerlijke kleding, haha. Das heel wat anders als de foto in ECHTE Balinese klederdracht. Ga je dat nog doen? En nu het hier vandaag in en in triest weer is en net de verwarming aan geslingerd is, begint het verlangen naar Bali alleen maar te groeien. Gelukkig hebben we jullie verhalen, een lekker opwarmertje voor ons. Geniet van alle dag en veel plezier nog!
  4. Ria Prins:
    30 september 2017
    Zo herken baar en ja ijheb ook sieraden gekocht daar.
    Bali is mooi maar er moeten niet zo veel winkeltjes zijn.
    Reis met plezier en pas op elkaar.
  5. Yvonne:
    30 september 2017
    Hans staat je goed hoor zo'n rok. Hé inge heb je ook nog aan mijn verjaardag gedacht 😃😃😃😃 veel plezier nog ik vond het een leuke trip. 👋👋
  6. John en Deb Bonte vlucht:
    1 oktober 2017
    Yeah mooie foto's zal me niks verbazen dat die vrouwen bij de water tempel ook op mijn foto's staan.precies zelfde tijd vorig jaar daar
    leuk leuk.ga ook weer eens reis verhaal plaatsen.leuk wel hè zo'n reis verhaal bij houden. Wij nu in prachtig stuk Zuid Costa Rica beland
    lieve groet en geniet heerlijk daar :-)