Ubud.

1 oktober 2017 - Ubud, Indonesië

Nengah heeft ons na het dagje touren afgezet in Ubud. Ik had hef Ubud view hotel geboekt gisteren maar kreeg vanmorgen een mail dat ze toch volgeboekt zijn. Duizendmaal excuses en ze gaan op zoek naar iets anders voor ons. Ik krijg 2 suggesties voor een ander hotel in de buurt maar die blijken na navraag van Ubud view vol te zijn. We balen wel want had al heel lang dit hotelletje op het oog maar nog niet geboekt omdat we niet precies wisten wat we gingen doen.

We zitten nu in ida jaya cottages. Ook niet verkeerd maar niet zo mooi en authentiek als de andere. We hebben een grote kamer, zelfs nog een keuken die we "helaas" niet gaan gebruiken met al dat lekkere eten hier!  We worden door de eigenaar gelijk uitgenodigd op z'n verjaardagsfeest vanavond. We gaan toch eerst maar zelf op pad, beetje dorp bekijken en wat eten.

Wat een drukte hier , echt niet normaal. 10 jaar geleden was hier echt niks, nu straten vol winkels, restaurantjes, heeeel veeeel scooters....zo zonde dat al die plekken uit hun voegen gaan barsten. Goed voor de mensen hier hoor maar minder leuk voor de toeristen denk ik.  Tussen de winkels zie je nog wel de prachtige toegangspoorten van de kleine hotelletjes. Die zijn zo mooi. Slapen doe je hier voor 15 -20 euro per kamer. Tuurlijk zijn er ook zeeeer luxe hotels van 200-300 euro, uitzicht op rijstveld, hoe mooi wil je het hebben. Gisteren een beetje rondgelopen, dorpje bekeken, drankje hier, eten daar en s'middags lekker bij het zwembad.  S'avonds zijn we naar de voorstelling van de kecakdansers geweest, een vuurdans. 10 jaar geleden hebben we de legongdans gezien in Ubud palace(wat we ook bijna niet meer terug konden vinden)

Vandaag met de scooter op pad geweest. Beetje door de kleine weggetjes gereden , gewoon bij mensen achterom gelopen om te vragen of we mogen kijken. Vaak wonen ze met de hele familie in 1 huis, althans 1 stuk grond met meerdere gebouwtjes. Langs de rijstvelden waar ze aan het werk zijn.

We drinken onderweg wat bij een lokale warung(eettentje) heerlijke vruchtenshake met een kroepoek erbij.  Het is weer goed heet vandaag. Afgelopen 2 nachten heeft het echt gestortregent en dat maakt ook dat het ontzettend klam en zweetweer is.  Het is niet heel erg zonnig, veel bewolking maar niet erg.

We gaan niet zo heel laat terug. Ik ben iedere keer kotsmisselijk na een tijdje achterop de scooter. Is me vorig jaar in Thailand ook al gebeurd. Weet niet waar het door komt, misschien toch het gehobbel?

Terug willen we vast de kamer betalen masr eerst nog een discussie. Toen we aankwamen zei hij dat de kamer 250.000 rupia kostte, is ong.20 euro. Ik heb het speciaal nog extra gevraagd , en nu moeten we 450.000 afrekenen per nacht , nou echt niet dus. Ubud view hadden we geboekt voor 550.000 en we krijgen nu hier een korting????hoezo? Is toch een heel ander hotel????? We komen 300 overeen , meer gaan we echt niet betalen. Dit soort dingen baal ik dan zo van. Ik ben er al wel achter dat je toch wel vaker een paar dagen van tevoren iets moet boeken wil je nog een leuke plek hebben. Vooral op booking.com zit toch alles wel heel snel vol.

Morgenochtend om half 8 worden we opgehaald voor de boot naar Lombok, hopelijk gaat dat allemaal voorspoedig.

Ubud was leuk maar als we het van te voren geweten hadden dat het hier nu zo druk zou zijn hadden we er toch voor gekozen om naar Gili air te gaan, waar we nu geen tijd meer voor over hebben. We hadden hier nog graag de fietstocht willen doen maar in verband met de vulkaan gaat dat niet door.

Morgenavond slapen in Senggigi in Lombok en overmorgen op de boot!

Fotootjes komen eraan...

1. Ilona:
    1 oktober 2017
    Super om jullie reisverhalen te lezen ik ben benieuwd naar de volgende en natuurlijk ook de foto's
    Veel plezier nog
  2. Ans:
    Gelukkig dat je naar Lombok gaat heerlijk hoor. Groetjes
  3. Margo Veldhuizen:
    1 oktober 2017
    Jammer hè dat het zo druk is geworden, ik vond er niets meer aan. Heel veel plezier nog
  4. Ton:
    1 oktober 2017
    Jammer van Gili air. Schitterend. In ut vonden we ook maar een kermis.
    Veel plezier in Lombok.
  5. Ton:
    Ut = Ubud
  6. Edwina:
    1 oktober 2017
    Leuk hoor om de verhalen te lezen. Heel veel plezier nog groetjes
  7. Hannie:
    Leuk hoor je verhalen
  8. Yme banning:
    2 oktober 2017
    2oktober staat nog steeds in je agenda en niet vergeten door jullie geweldige vacantie.nog veel plezier en veel liefs van ma en pa.
  9. N. Uiterwijk:
    2 oktober 2017
    Heerlijk om al die foto's te bekijken, ik gaf commentaar bij al die prachtige plaatjes, op
    een gegeven moment kon ik geen reactie's meer geven, want er stond bij dat ik teveel
    beantwoordde lachen hoor. Maar al met al hebben jullie nu al héél véél gezien. Grandioose reis maken jullie, dat zal je altijd in je gedachten blijven en Jaap en ik vinden het fijn om jullie verhalen te lezen. Véél plezier nog en liefs van ons.
  10. Annie:
    3 oktober 2017
    ja als je lang niet op dezelfde plaats ben geweest is er altijd heel veel veranderd en vaak niet ten goede, maar als ik jullie reis verslag steeds lees genoeg te zien en te genieten, nog heel veel fijne dagen