Dag 4 +5, Rinca island and Moyo Island

9 oktober 2017 - Lombok, Indonesië

Om 5 uur s'morgens varen we weg naar Rinca island.  Hans zit al op het dek, werd wakker van het starten van de motoren. Rond half 7 is iedereen wakker en na het ontbijt om 7 uur gaan we aan land. We  zitten hier ook nog op een eiland vd Komodo archipel, dus zitten hier ook nog Komodo varanen. We gaan weer met wat rangers op pad en deze zijn een stuk leuker dan gisteren. Vertellen veel meer. De omgeving is ook veel mooier , eerst door het bos en daarna over de kale heuvels naar de top voor een prachtig uitzicht. Ondanks de hitte is het goed te doen want er staat een lekkere wind. Na afloop nog even wat drinken met zn allen en terug naar de boot waar we verder gaan naar Moyo island. We stoppen onderweg nog bij Gili Laba om te snorkelen. Ook zien we onderweg 2 walvissen en nog een school van zo'n 25 dolfijnen.

Op dag 5 komen we om 8 uur aan op Moyo Island waar een kleine moslim gemeenschap woont. We gaan aan land en worden gelijk uitgenodigd voor een bruiloft s' avonds maar helaas zijn we er dan niet meer.

We lopen zo'n 2 km naar een waterval waar we heerlijk kunnen zwemmen en iedereen zich even uit kan sloven aan een lang slingertouw.  Op de terugweg scoren we in een winkeltje eerst even wat koffie, heerlijk, zijn we wel aan toe. We kopen de hele rits koffiezakjes voor op de boot.

Bij de pier zijn een aantal kinderen aan het spelen. Het speelgoed bestaat uit een autootje gemaakt van een oudeflesmetdoppen als wielen. Onvoorstelbaar dat bij ons de kinderen bulken van het speelgoed en daar is dus niks.

We varen weer 4 uur verder en stoppen dan bij Keramat Island,  dit is echt zo'n plaatje uit de boeken, staalblauwe zee, palmbomen ( volgens mij aangepland)  en wat vissersbootjes.

Hans gaat even een vissertje helpen die met pech ligt. Lukt ze samen om de motor weer aan de praat te krijgen. We varen weer verder en komen langs een eiland wat geheel bestaat uit een vulkaan. Hij staat net als de vulkaan op Bali grote rookpluimen uit te stoten.  Samen met de wolken die om de berg hangen een prachtig gezicht.

We eten weer aan boord en net voor het eten varen we een gigantische regenbui in met hoge golven. Iedereen van het dek af en eten kan nu ook niet.  Een half uur later is het weer rustig alsof er niks gebeurd is.

We komen rond 8 weer aan in Lombok , waarna we nog 2 uur met de bus terug moeten. De tjechen zitten in de eerste bus, geen gedag zeggen , niks. De rest gaat in de 2e bus, het is nog wel even gezellig onderweg. . Ze rijden als gekken, pikkedonker overal en de 1e bus rijd ook nog even een hond dood. Stoppen homaar!

Het was een superleuke trip, gezellige mensen, veel gezien. Eten was prima maar het was wel een lange trip.

Nu gaan we nog even relaxen op Nusa Lembongan een paar dagen. We gaan gauw naar ons roze witte hotelletje, moeten daar nog even van kamer wisselen omdat de airco lekt.

1. Marjan:
    9 oktober 2017
    Een lange trip maar wel een erg mooie. Jammer dat jullie niet naar de bruiloft konden. Dat had vast mooie foto's opgeleverd.
  2. Erica:
    9 oktober 2017
    Die varanen zijn gaaf. Hebben jullie ze gezien?
  3. Inge Stigter:
    9 oktober 2017
    Tuurlijk! Erg groot en imposant hoor!
  4. Yvonne:
    9 oktober 2017
    echt zo leuk, deze ga ik ook nog eens doen. hihi
  5. Yme banning:
    9 oktober 2017
    weer mooie verhalen bij de regenbuien in haarlem . Wij hebben ook een mooie waterval maar dan wel vanaf het schuurdak.nog veel plezier, groetjes ma en pa.xxxxx
  6. N. Uiterwijk:
    9 oktober 2017
    Weer héél véél moois onderweg gezien en het is toch zéér genieten wat jullie
    allemaal bekijken op de eilanden. Echt de moeite waard hoor. Nog een prettige reis verder en liefs van Jaap en Nel.
  7. Arikus en Hanny:
    9 oktober 2017
    Nog een mooi verhaal van de eilandentour. Wat een leuke verhalen. We krijgen steeds meer zin in Bali ook al is onze reis beperkt. Maar nogmaals, geniet nog lekker van de laatste dagen
  8. Helma:
    9 oktober 2017
    Wat een superreis zijn jullie aan het maken! Als ik dit lees moeten we volgend jaar maar weer 😊
  9. Annie:
    10 oktober 2017
    Annie den Ouden10 oktober 2017
    Wat een hoop te zien, maar ook vermoeiend lijkt mij, nog een hele fijne reis met veel te zien nog lieve groetjes
  10. Rob van den Brink:
    10 oktober 2017
    Erg leuk om jullie verhalen te lezen, Ik heb zo een vermoeden dat jullie volgende reisje naar Tsjechië gaat. Groetjes van ons.
  11. John en Deb Bonte vlucht:
    11 oktober 2017
    Hoi hoi, ik ben weer bij! En blij. Leuk te lezen hoe het jullie afgaat.
    tof van Hans met dat vissertje. Ik hou ervan dat soort acties. Lekker met de bevolking bezig zijn vind ik vaak veel leuker dan excursies en andere drukke bezigheden waar hordes toeristen achteraan moeten lopen...Komt bij. Die kinderen. Dat is een wereld apart tijdens reiservaring vind ik. Zo gelukkig met helemaal niets. Een rollende band van een fiets die je met een stokje aan duwt of een stukje plastic gevonden tussen het rommelige afval op de weg en er een mooie vlieger van bouwen. Dat is pas geluk. En dan met je blote billen op blote voeten gierend van de lach zo hard lopen dat het vliegertje het ook nog doet..Komen de hollandse kinderen aan met....mag ik een IPHONE of een X BOX of een playstation...reizen is zoveel mooier....en waardevoller..
    Geniet lekker samen en zou leuk zijn avondje af te spreken om jullie verhalen even live te horen. Lieve groetjes..van ons