Dag 2 , Satonda island en kilo beach

8 oktober 2017 - Lombok, Indonesië

Om 7 uur meert de boot aan bij Satonda Island in Sumbawa. Hier is een zoutwater meer waar we gaan zwemmen. Je koelt heerlijk af, en na het zwemmen blijven we nog even op het strand. Terug op de boot ontbijt. Bord op schoot want tafel is er niet. Het eten op de boot is prima. We missen wel de koffie , verder is er een minibar waar je drinken kan pakken. Je schrijft alles op een lijst en rekent aan het eind af. De hutten krijgen elke dag een mandje met 1 water, 1 cola, 1 bier en 1 snack per persoon. De lauwe biertjes wisselen we om voor koude uit de koelboxen.

We varen door naar Kilo beach, een prachtig strand waar we kunnen snorkelen en zwemmen. We gaan steeds met een klein bootje aan land en steeds staan de tjechen weer vooraan, als eerste mee natuurlijk. Het bootje gaat 3 x dus we wachten wel, ze zullen je echt niet overslaan.

S' middags springt de ene tjech vd boot en komt verkeerd terecht en heeft z'n arm uit de kom. Barst vd pijn maar natuurlijk geen dokter. Hij slaapt ook op het dek en kan pas over 2 dagen vd boot af in Lubuan Bayo op Flores.

Dan zit je wel erg ver van de bewoonde wereld af hoor , geen bereik met telefoon en al helemaal geen internet.

Later ging ik vragen aan z'n vrouw hoe het wat, wees naar m'n arm , staat ze me net aan te kijken of ik van een andere planeet kom. Neem aan dat je dan wel snapt wat ik bedoel?  Ze haalt haar schouders op, draait zich om en loopt weg. Schiet mij maar lek hoor........

Maar goed, de rest is erg gezellig. Iedereen praat wel met elkaar, Hans doet alles met handen en voeten , en pikt toch wel veel engelse woorden op. Hij begint het steeds beter te begrijpen. Vaak gaat het over reizen en waar iedereen geweest is. 1 is al 2 jaar onderweg, 1 duits meisje is net begonnen en blijft een jaar weg. Ze ziet eruit als 16 , heel verlegen maar is toch 22 ofzo.

Als we bij Kilo beach aankomen blijft Hans op de boot en gaat vissen met 1 vd boot. Met handen en voeten en ze hebben de grootste schik. Helaas geen diner van vis, de vangst is 3 kleine visjes....

We gaan allemaal later aan land voor de zonsondergang met kampvuur en geroosterde maiskolven. Diner weer op de boot en weer redelijk op tijd naar bed want morgen leggen we redelijk vroeg al aan bij Komodo island.

1. Nanja:
    8 oktober 2017
    Leuk om dit allemaal zo te lezen. Jullie maken nog eens wat mee haha.
    Hier is t vandaag redelijke dag, maar t was steeds ☔️ Dus geniet daar nog maar even van de ☀️😎
  2. Connie:
    8 oktober 2017
    Wat worden we verwend vandaag met zoveel verhalen:-) Helemaal leuk! Wat een avonturen allemaal weer, geniet er nog maar lekker van, hier in Nederland is het koud en nat....Have fun! X
  3. John en Deb Bonte vlucht:
    11 oktober 2017
    Ik moest even bij lezen gauw naar de volgende. Klinkt leuk en mooi wat jullie doen.
    Lekker genieten saampjes. En dat Engels...daar kom je wel uit. Dat doet John namelijk ook met handen en voeten. Heerlijk toch en vooral hun gang laten gaan.Dan leren ze het nog veel sneller, want dan moeten ze wel...Haha Geniet lekker saampjes...wij alweer thuis! Maar de verhalen lopen nog wat te gaan!