Nusa Lembongan

11 oktober 2017 - Nusa Lembongan, Indonesië

De laatste dagen op Nusa Lembongan zijn heerlijk. Uit Senggigi in Lombok zijn we weer bij ons hotelletje opgehaald om naar de pier te gaan. De boot zit weer vol. Het is een grote speedboot met een man of 50 erin. We stappen op op een steiger en op Nusa moeten we weer op het strand uitstappen. De rit is aardig wild, grote golven en wilde zee. Af en toe denk je gewoon dat de bodem onder de boot uitgaat.

We worden ook weer keurig bij het hotel afgezet, heerlijk dit soort combitickets. Het hotel heeft geen zwembad, zo stom dat ik dat niet goed gezien heb. Voor hetzelfde geld zijn ze er ook met.  We gaan eerst maar lekker naar het strand. Er zit een soort beachclub waar we gratis gebruik kunnen maken van heerlijke ligbedden als je wat te drinken neemt. Nou, doen we dat toch?  Er zitten nog aardig wat nederlanders.

S' avonds gaan we eten aan het strand, niet zo heel bijzonder. Indonesische gerechten hebben ze niet , alleen westers eten......????

We gaan daarna nog even naar een tentje wasr live muziek is. Hier is het nog wel druk maar de rest is na 10.00 uur echt uitgestorven.

S 'morgens besluiten we toch of we nog wat kunnen regelen bij het hotel. Ik heb 4 nachten geboekt maar we vinden het eigenlijk alletwee niks. Helaas kan ze niks doen omdat we het geboekt hebben. Grote flauwekul natuurlijk want het dorp is druk zat.  Maar goed, was m'n eigen schuld dus niks aan te doen. We gaan verder kijken en besluiten dan toch de 3 nachten maar te betalen, te verkassen naar de overburen, wat er net even  beter uitziet, en het geld, toch 100 euro.... heel snel te vergeten.

Verder niet zo heel veel gedaan. Gisteren wel een snorkeltrip geboekt. Om 8 uur op pad met een lokaal bootje, op weg naar Manta point. Het water is vrij wild. Er zitten Manta's genoeg maar ook heel veel kleine kwalletjes!  Ik heb er 1 gezien, Hans 2 en ook nog een  schildpad. We hadden beter een zwemvest aan kunnen trekken voor het wilde water. Zullen ze je ook niet even zeggen, ja... als je er weer uit bent.  Dan hadden we er wel langer in gebleven.  Daarna nog naar Crystalbay en nog een plek geweest met mooi koraal.  Onderweg weer 2 x dolfijnen bij het bootje. We zijn rond half 11 weer terug. S'middags gaan we lekker naar de spa. Het regent een beetje buiten dus.... heerlijke massage voor Hans en ik Manicure en Pedicure. Heerlijk relaxen. S'middags gaan we weer naar de beachclub.

Vanmorgen zijn we met de scooter op pad gegaan. Niks geen rijbewijs laten zien, geen registratie, geen helm nodig..... zo makkelijk!  Het eiland is niet zo heel groot. We komen onderweg een ceremonie tegen, mensen gaan naar de tempel voor offeringen, fruitstapel op hun hoofd en overal liggen kleine offertjes. Dat wordt overal gedaan, klein bakje van bananenblad met bloemetjes, rijst erin. Ze zetten dit voor de ingang van een huis neer, wierook erin . Het moet de kwade geesten buiten de deur houden volgens mij. 5 minuten later staan we met een lekke band. Gelukkig vlakbij de fietsenmaker dus binnen 10 min. weer gemaakt, nieuwe band erop ,kosten 5 euro!  flesje benzine erin voor de zekerheid. We rijden heerlijk rond, halverwege steken we de gele brug naar Nusa Ceningan over. Dit is een nog kleiner eilandje. We volgen de zeer slechte weg en komen boven op een prachtig uitkijkpunt. We drinken hier wat en verder weer het eiland over. Als we weer de brug overgaan komen we bij de hoofdstad en eten daar bij een prachtig tentje aan zee.  Terug naar het hotel, we leveren de scooter weer in en nog even de laatste uren naar het strand.

Morgen worden we opgepikt voor de boot naar Bali terug. Nog 1 nachtje in ons eerste hotel en dan zit het er weer bijna op.....

1. Yvonne:
    11 oktober 2017
    lekker bij jou verhaal zit ik erzelf, even wegdromen van deze sombere dagen.
  2. Ans:
    11 oktober 2017
    Jammer dat alles zo snel voorbij gaat maar als jullie het maar fijn hebben gehad. Goede reis terug en geniet nog van je laatste dagen. Liefs
  3. Nanja:
    11 oktober 2017
    Heerlijk om al je verhalen te lezen.
    Wat een geweldige mooie reis!
    Geniet van je laatste dag en goede reis terug🙋🏼
  4. Alie:
    11 oktober 2017
    Wat gaat de tijd toch snel bijna weer thuis maar wat een mooie foto s gr
  5. Anneke post:
    11 oktober 2017
    prachtig zeg jullie hebben echt vakantie heerlijk hoor lekker genieten nog
  6. Cindy:
    11 oktober 2017
    ja, de tijd gaat snel als je het naar je zin hebt. Geniet nog eventjes.....maar jullie komen ook met goed weer thuis, ca. 20gr. wordt er voorspeld. Dus niet zo'n grote overgang.
    Groetjes van Gerrit
  7. Jeannette:
    12 oktober 2017
    Dank voor de boeiende verhalen, jullie hebben er weer een mooie reis van gemaakt! De tijd gaat dan wel heel erg snel.
    Een goede reis naar huis gewenst.
  8. Connie:
    12 oktober 2017
    Wat een heerlijke verhalen allemaal! En wat een mooie foto's! Voor ons is het snel gegaan, maar voor jullie vast veel minder met zoveel nieuwe indrukken!! Geniet er nog lekker van en alvast goede reis terug XXX
  9. John en Deb Bonte vlucht:
    13 oktober 2017
    Komen jullie alweer terug?? Leuk verhaal mooie foto's wederom. Tot gauw dus maar.Lieve groet en bedankt voor de leuke vooral herkenbare verhalen..xxx