Bangkok

23 oktober 2015 - Bangkok, Thailand

Zo,  vandaag ons laatste dagje van de vakantie. We zitten nu in Soi Rambuttri in Rambuttri plaza, een heerlijk hotelletje waar we toch steeds weer terugkomen. Gisteren was wel een erg lange reisdag. We hebben de boot vanaf Koh phi phi genomen om half 11. De avond ervoor was ik nog even flink gevallen bij het zwembad. Er liggen spekgladde tegels omheen met een soort antislipmatten erover. Ik zette 1 voet ernaast en gleed gelijk achterover op m' n hand. Ik heb nog ongelofelijke mazzel maar denk wel dat het iets gekneusd is.

De rit naar het vliegveld ging vrij snel en we waren al om half 2 op het vliegveld terwijl onze vlucht pas om tien voor 6 was. Nog geprobeerd om  een eerdere vlucht te nemen maar dat kon niet omgezet worden. Dus maar wat eten en wachten.....

Op het vliegveld in Bangkok op zoek naar de taxistandplaats. Waren er gewoon een man of 200 voor ons. 7 balies waar ze kaartjes verkochten. Het ging nog redelijk snel, de taxi's rijden af en aan. Je word ook steeds aangesproken door van die illegale taxichauffeurtjes die zeggen dat ze tegen hetzelfde tarief rijden. Doen we dus maar niet want er zitten ook hele onbetrouwbare figuren tussen die je eerst meenemen naar een aantal shops waar ze commissie krijgen en daarna ipv.de metertaxi de hoofdprijs berekenen. Rond 8 uur waren we in het hotel, spullen droppen en heerlijk even wat eten en Hans lustte ook ondertussen wel weer een biertje. Ook  hier veranderd alles razend snel. De hoek bij het hotel is 1 groot restaurant geworden. Eerst zaten daar een tassenmaker en een eetstalletje. Het is er wel gezellig druk en in het verlengde van de straat zijn nog de gezellige eetstalletjes en winkeltjes. Er zijn wat jongens die een dansshow geven , wat bandjes, overal happyhour.

We steken door een straatje en lopen naar Kao San Road, de bekende backpackerstraat van Bangkok. Er valt bijna niet te lopen, de kraampjes staan middenop de straat en het is er ontzettend druk. Je kan er alles kopen , shirtjes voor 2 euro, tassen, sieraden. Ook qua telefoons lopen ze hier niet achter, soms is het nog gekker dan bij ons. De tuktuks rijden er nog volop, prachtige dingen om te zien maar duurder dan de metertaxi en je zit ook in de stank van het verkeer maar wel erg leuk om een keer te doen.

Vanmorgen, na heerlijk geslapen te hebben er toch maar op tijd uit. Het is tenslotte onze laatste dag en we willen toch nog even naar Chinatown. We ontbijten bij het hotel, is ook nieuw. Ze hebben er een prachtige ontbijtruimte gemaakt. Om half 10 lopen we naar de rivier en nemen de rivierexpres voor 14 bath, zo'n 35 cent. We gaan 8 haltes verder en stappen bij chinatown uit. We komen door een wijkje met een soort groothandels. Schoenen kun je alleen per 6 of meer kopen, knuffelbeesten in grote pakken, haarspelden per 100 enzo. Sieraden in grootverpakking.  Ik koop nog wel in een winkeltje 2 paar slippers die ik er al eerder heb gekocht. We kopen op straat lekker gesneden ananas in een plastic zakje, gesneden en wel voor 40 cent. Het leuke van chinatown is wel dat echt alles op straat gebeurd. Hans ziet een man kleine varkentjes die al geslacht zijn op een soort frame spannen om daarna boven een vuur te worden gebraden. De insecten liggen ook gebakken en wel op een stokje geregen klaar om te eten. Toch maar niet.....

We gaan terug naar de pier, drinken aan het water nog een shake en nemen de boot richting hotel.  Nu zitten we bij het zwembad, vanavond om half 10 naar het vliegveld en morgen om 9 uur landen we weer op Schiphol.

1. Connie:
    23 oktober 2015
    Heb genoten van al jullie reisverhalen! Keek er iedere dag wer naar uit, wat hebben jullie een top vakantie gehad!
    Geniet van de laatste uurtjes BKK en een hele goede terugreis gewenst, XXX
  2. Arikus en Hanny:
    23 oktober 2015
    Heerlijk jullie prachtige reis gevolgd te mogen hebben. En..............wij hebben er ook een reisje in het vooruitzicht door te pakken. Bedankt hiervoor, hi, hi. Veilige reis naar huis en we spreken elkaar nog!!! XX
  3. Ans:
    23 oktober 2015
    Wat erg dat je nu net op het laatst van je vakantie nog moest vallen. Sterkte en vast welkom thuis.
  4. Aletta Schellingerhoudt:
    23 oktober 2015
    Hoi Inge,mooie reisverhalen van jullie!
    Geniet van jullie laatste dag en goede terugreis. Lfs Alet
  5. Carolina Wijnen:
    23 oktober 2015
    Goede reis naar het koude Driebergen!!
  6. Ingrid en Peter:
    23 oktober 2015
    goeie reis naar huis ik hoop dat het meevalt met je hand
  7. Erica:
    24 oktober 2015
    Was erg leuk om te lezen, jullie hebben een fantastische vakantie gehad. ( vroeg me al af of jullie überhaupt nog wel eens terug zouden komem). Maar ja het is ook geen reis om in 1 week te doen. Hopelijk loopt t goed af met je hand.
    Goede terugreis,
    Groetjes erica & martin