foutje! vervolg op gisteren!

21 oktober 2015 - Ko Phi Phi Don, Thailand

Gisteren ging het verhaal niet helemaal goed. Het internet is hier niet heel geweldig, het ligt er zomaar uit, en dat gebeurde dus toen ik het verhaal aan het doorsturen was. Gisteren zijn we dus met een boottrip meegeweest. Om half 11 weg, met 20 man in de longtailboot. Er zijn nog 2 andere nederlandse stellen,de rest is spaans. We gaan op verschillende plekken zwemmen en snorkelen, naar bamboeisland, pirates cave, naar monkeyisland waar apen lopen. Ze proberen natuurlijk bij de toeristen te bietsen om eten dus alles goed vasthouden! Op een mooi hagelwit strand blijven we een uur. De tocht is inclusief lunch maar die is een beetje karig, gebakken rijst met een flesje water, maar goed, wat wil je ook voor 500 bath de hele dag weg. Is nog geen 12,50. Ik zei s'morgens nog: zou wel leuk zijn om een paar dolfijnen te zien en s'middags ineens een paar vinnen naast de boot. Een kleine school dolfijnen die langs de boot zwom, gaaf! Als laatste gaan we naar Maya Beach, het beroemde strand waar de film "the Beach " is opgenomen. Het is er in vergelijking met 10 jaar geleden wel veel drukker geworden. Er liggen een aantal grote speedboten en wat longtailboten. We blijven hier ook een uurtje en gaan als laatste nog op 2 plekken in baaitjes zwemmen. Het water is hier zo helder, echt niet normaal. Met snorkelen zien we zwart gele vissen in hele scholen en papagaaivissen in de meest mooie kleuren.
We varen terug, in zee rijzen allemaal hele hoge kliffen van krijtsteen op, een prachtig gezicht. De omgeving is hier zowiezo erg mooi, veel baaitjes en eilandjes. Tegen half 7 zijn we weer terug.
S'avonds gaan we eten in het stadje. Het is hier s'avonds gewoon nog 30 graden , overdag gaat het al gauw naar de 40. Het is de hele dag zweten, het tempo moet je echt aanpassen hier. Na het eten kopen we nog een kaartje voor de boot voor donderdag 10.30.( Dat doen we gewoon om 11 uur s'avonds dus. )We kunnen de boot van 13.30 ook nog wel doen maar als er dan wat mis gaat missen we de vlucht. Het is 2 uur met de boot en dan nog een half uurtje ofzo met de minibus of taxi. Dd boot kan er zomaar een half uur of uur langer over doen dus dat gokken we maar niet.
Daarna nemen we allebei nog een heerlijke oliemassage. Ze zijn erg goed! Die van mij loopt gewoon over m'n rug en gaat met haar hele gewicht( is hier niet veel) op m'n been staan en masseert met haar tenen. Hoe ze het doen weet ik niet maar het voelt heerlijk! Helemaal loom komen we weer naar buiten. Vandaag ons laatste dagje hier. Hans is nu na het ontbijt naar het uitkijkpunt aan het lopen, iets van 3 km,langzaam omhoog hier achter het hotel. Het is nu 10 uur, het is wat afgekoeld en nog bewolkt.vannacht heeft het geregend. Straks lekker naar het strand, laatste dagje genieten van zon,zee en ........

1. Connie:
    Wat gaaf dolfijnen!
    Geniet van jullie laatste dagje, maar dat komt wel goed!
    X
  2. Lianne:
    21 oktober 2015
    Wat super. Wij waren in 2004 op Koh Phi Phi met mijn ouders en de kinderen. Het is echt heeeel druk op Maya beach. Het is ook een bijzondere plek.
    Had je geen zin om mee naar het viewpoint te lopen daar heb je vast een super uitzicht.
  3. Ans:
    21 oktober 2015
    Een hele goede reis en heelhuids thuis. Liefs van ons
  4. Jeannette:
    21 oktober 2015
    Hartelijk dank weer voor het hele reisverslag: Jullie hebben er weer een bijzondere reis van gemaakt!
    Een goede reis nar huis gewenst
    en groet
    Jeannette
  5. Ria:
    Lekker hoor Inge en Hans. wat een mooie reis!! Goede reis terug! Xx Ria
  6. Arikus en Hanny:
    21 oktober 2015
    Wat zullen we deze heerlijke verhalen gaan missen. Maar misschien komt er nog wat uit Bangkok, en zo niet, alvast een goede en veilige reis naar huis terug!!