Van Mandalay naar Ao nang in Thailand.

17 oktober 2015 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Vandaag was een dagje van reizen. Vanmorgen om 9 uur gingen we met de airasia bus mee die gratis heen rijd naar het vliegveld. Hij stopte bij ons hotel om de hoek.

We rijden  in een uurtje naar het vliegveld en om half 1 vliegen we in een kleine 2 uur naar Bangkok en komen om thaise tijd 3 uur aan. Thailand heeft weer een half uur tijdsverschil mef Myanmar.  Om 17.20 vliegen we door naar Krabi. We nemen daar de bus naar Aonang. In de hal zit een balie waar ze de bustickets verkopen voor 150 bath, ongeveer 4,50 euro voor een uurtje rijden. Tien minuten later rijden we naar Ao nang en worden ook nog voor ons hotelletje afgezet. We zijn hier al eerder geweest maar sliepen toen 2 deuren verder. Nu zitten we in PK mansion, supergrote kamer, airco, grote badkamer en dat voor 700 bath, net 20 euro. De prijzen van hotels zijn veel beter dan in Myanmar, het ziet er net allemaal even beter uit.

We gaan nog even de straat op, boeken gelijk de ferry voor morgen om 12 uur naar koh phi phi, en gaan nog even wat eten en drinken. Het is vergeleken met een paar jaar geleden alweer zo veranderd, veel luxe kledingzaken, starbucks, mc donald, veel luxe restaurants.... of het er leuker op wordt? We gaan nog even lekker de massagesalon in, Hans neemt de oliemassage en  ik de voetreflex en schouder en rug massage. Helemaal nieuw staan we weer buiten na een uur en een kopje thee. Nu naar bed en morgen rustig aan en 3 uurtjes varen naar koh phi phi met de veerboot. Om 12 uur worden we opgehaald bij het hotel, goed geregeld is dat hier!