En nu op Bali....

28 september 2017 - Sanur, Indonesië

Het is alweer een paar dagen verder, zitten nu op Bali. De 25e hier s'avonds aangekomen na een vlucht van 2,5 uur. De vlucht was super, alleen hebben ze bij de controle voor het eerst tijdens al die jaren reizen mijn lenzenvloeistof uit mijn handbagage gehaald. 20 ml teveel ! Snap best dat ze een max moeten stellen maar dit is toch iets wat je nodig hebt.

Dan op zoek naar de taxi. Er moet een bord met vaste prijzen zijn bij de taxibalie maar op internet stond al dat die weg of afgeplakt is. De normale prijs moet zijn 150.000 rph , is ong 10 euro naar Sanur. De eerste vraagt 300.000 , no way dus! Na wat gediscussieer op naar de taxibalie waar dezelfde mannetjes in dezelfde shirtjes staan als ons mannetje. Horen allemaal bij dezelfde company. Nu vragen ze 225.000. Ook te veel maar we willen ook naar het hotel dus de taxi in en op naar Sanur. Ons hotelletje, Segara Agung is prachtig. We krijgen een grote kamer in een los huisje, echt zo'n balinees autenthiek gebouwtje. Mooi zwembad erbij en goed onderhouden tuin. We gaan wat eten en op tijd ons mandje in, zijn wel een beetje gaar.

Dinsdag de 26e zijn we lekker bij ons hotel in de buurt gebleven en hebben er toch nog maar 1 nachtje bijgeboekt. Dus blijven nu 4 nachten.  Een beetje de omgeving verkend, op het strand geweest en wat gelezen en geluierd, ook lekker na Singapore.

Woensdag scooter gehuurd voor 2 dagen en na het onbijt op pad. We gaan zomaar ergens heen, hebben niet echt een doel. Komen een leuk lokaal marktje tegen en eten daar voor 1 euro een overheerlijke gado gado. Wat is dat eten toch heerlijk! We rijden zo een paar uur rond maar het is snoeiheet , op de scooter is het nog lekker uitwaaien maar als je afstapt.... het water gutst in stralen je lijf af. Terug lekker het zwembad weer in.  S' avonds gaan we op zoek naar de opticien, optik hier. Nergens maar dan ook nergens lenzenvloeistof voor harde lenzen, wel voor zachte.

Donderdag weer op pad met de scooter naar Kuta naar de Discovery shopping mall. Als ik ergens een hekel aan heb in de vakantie zijn het shoppingmalls, zeker in dit soort landen. Past totaal niet. Het is een kwartier rijden maar we doen er 1,5 uur over voor we er zijn. 10 jaar geleden waren we ook in Kuta en was er bijna niks. Nu totaal vol met winkels, restaurants, druk verkeer, overal 1 richtingsverkeer..... help!  Gelukkig hebben ze het hier wel , 3 optiks verder.... al snappen ze je niet echt. Hoop dat het goed is want ik heb geen zin in ontstoken ogen. Gauw wat drinken en snel weg hier , terug richting Sanur.

We gaan vanmiddag naar het strand een stuk verderop. Lekkere ligstoelen. Morgen gaan we de hele dag weg met iemand met een auto, gaan dan onze culturele dingen wel inhalen. Het is gewoon veel te heet om wat te doen. We hebben 10 jaar geleden toen we hier een maand waren heel erg veel gezien dus nu wat rustiger aan. We worden om 10.00 uur opgehaald en eind vd dag in Ubud afgezet. Daar blijven we ook 3 nachten, en als het goed is , is het daar koeler dan hier dus dan ook weer met de scooter op pad.

Voor alle ongeruste mensen: wij zitten 75 km van de vulkaan af. Merken er hier in Sanur echt niks van. Het leven gaat hier gewoon z'n gangetje en zo wil de bevolking het ook. Het hele eiland leeft van de toeristen dus als die weggaan is de ramp nog veel groter.  Waarschijnlijk gaat wel het vliegveld dicht bij een uitbarsting maar tot nu toe staat de wind vrij gunstig. Wij hebben nog 2 weken dus maken ons nog niet zo'n zorgen.

Don't worry!

1. Nanja:
    28 september 2017
    Super leuk al die verhalen!
    En ja hoor lekker luieren mag ook best.
    Gelukkig eind weg van de vulkaan.
    Geniet🥂😎
  2. Yvonne:
    28 september 2017
    Nou dat zijn al weer heel wat avonturen. Gelukkig je oogvloeistof gevonden. Have fun.
  3. Connie:
    28 september 2017
    Heerlijk weer zo'n reisverhaal! Jullie hebben in 1 week al een hoop beleefd en gezien! Take care en genietse! XXX
  4. Ans:
    28 september 2017
    Gelukkig dan maar dat die vulkaan zo ver weg ligt. Veel plezier daar en jammer van die vloeistof kan he daar wel weer nieuwe kopen. Anders een spuugje. Veel plezier nog en tot je berichten weer. Groetjes
  5. Ton:
    Heerlijk.gezellig Toppy
  6. Corrie:
    28 september 2017
    Heerlijk om te lezen en blij dat jullie een beetje uit de buurt van de vulkaan zijn!
  7. John en Deb Bonte vlucht:
    Hey lieve Inge en hans
    Herkenbaar die taxi onze tip was pak alleen de blauwe zij zijn verplicht meter aan te zetten anders niet mee gaan scheelt hoop geld en uber dus installeren werkt ideaal al weet ik daar dat ze die met brommers hebben. Weet niet of met auto ook zo is...

Wij zaten Julia homestay ook mega mooie binnen tuin. Dacht nummer 2 nummer 1 kennen we niet.als je daar bent zie je vast keer groen bord van hangen was ook echt goede stek en spotgoedkoop..
    Met mega ontbijt met vers fruit en zo heerlijk
    Onze motor scooters daar ook gehuurd weet nog 35 euro per persoon twaalf dagen
    Wel oppassen geblazen en op bali is verplicht motor rijbewijs te hebben als je deze huurt
    Maar die hebben jullie misschien ook of hans?

Ze rijden als dwazen he?

Geniet nog lekker jullie wij nog dag of 7 Costa Rica ook heerlijk weer maar einde middag meestal regen...dikke knuffel en veel plezier jullie 😊😄
  8. Yme banning:
    28 september 2017
    je was me weer voor met je vloeistof .federmann gebeld en naeen uurtje kreeg ik bericht dat je de andere ook mocht gebruiken. probleem opgelost nog veel plezier mapa
  9. N. Uiterwijk:
    29 september 2017
    Hallo Inge en Hans.
    Wij zijn nu weer bij met jullie verslagen lezen. Jullie hebben al veel moois gezien.
    Het is toch heerlijk om zo door Indonesie te trekken en te genieten van alles wat je meemaakt daar. Wij wensen jullie nog een hele fijne vakantie en liefs van Jaap en Nel.
  10. Arikus en Hanny:
    29 september 2017
    Heerlijk verhaal en mooie foto's en dan wetende dat wij het allemaal nog tegoed hebben. Das toch te gek!!!

Schrijf nog maar lekker, schiet mooie plaatjes, gaan wij later kijken of alles klopt, hihi.

Groetjesssssss
  11. Roland Woutersen:
    2 oktober 2017
    Leuk om jullie reisverhalen te lezen, Kuta is niet leuk meer (vinden wij) is in de 25 jaar erg veranderd. Veel plezier
  12. Mariah:
    7 oktober 2017
    Leuk om jullie reisverhaal te lezen,we herkennen het allemaal we zijn de eerste 2 weken op vakantie geweest op Bali Sanur.En inderdaad Kuta is erg toeristisch we zijn er een dagje wezen shoppen en te wandelen op de boulevard.Ik was blij dat ik toch een hotel op Sanur heb geboekt en niet op Kuta.Nou veel plezier daar nog van al dat lekkere eten spotgoedkoop en i.d erg lekker.p.s probeer eens warung babymonkeys JL.Sudamala no 06 Sanur Heerlijk gegeten daar zowat elke dag en zaten rond de 12 euro voor 2 pers te eten te drinken en toetje.Kijk maar op tripadvisor.