Eerste dagen Singapore

23 september 2017 - Singapore, Singapore

Zo, de eerste dagen zitten er alweer op. Gisteren rond half 4 , na een vlucht van ruim 12,5 uur aangekomen op changi airport. Allebei zo'n uur of 6 geslapen dus het viel alles mee. De metro genomen naar het hotel, nadat we een heel eind verkeerd hebben gelopen om een kaart te kopen. Ze maken dat loket in een heel klein hoekje, slecht aangegeven dus lift in, lift uit, gang door, roltrap op en weer terug..... pffff , zonde vd tijd. Bij het hotel spullen in de kamer en gauw een uurtje naar het zwembad op het dak. De kamer is erg klein, wel mooi, schoon en alles zit erin. Badkamer is ieniemienie, douche bijna boven de wc, dus alles word zeiknat, maar goed, 3 nachten moet wel te doen zijn.

S'avonds naar de rivier gelopen, is vlakbij en erg gezellig. Veel restaurantjes aan het water. We komen er al snel achter dat het duur is hier, biertje 6,50 euro. , eten gaat nog wel maar wij kiezen natuurlijk weer een verkeerd restaurantje. De eerste 2 zijn vol , en waar wij gaan is de patat op en niet veel keus dus hebben we alleen een overigens heerlijk stukje vlees, en wat groente. We bestellen nog een soort pasteitjes maar die vergeten ze.  Afrekenen maar en we lusten eigenlijk nog wel wat. Eerst maar een stukje lopen. Het is nog zo'n 28-30 graden om 10 uur s'avonds.

We gaan richting hotel en belanden bij een indier nadat een ander zaakje ook vol is , en de 2e net gaat sluiten.  We eten daar wel heerlijk, al zijn we normaal niet echt fan van indiaas eten.

Vandaag na het ontbijt ( wat heel erg karig is, 2 halve sneetjes brood, gebakken ei en 1 worstje en 1 kop thee of koffie en jus d'orange. Alles war je meer wilt moet je betalen.  Als we weg willen gaan stortregent het dus even wachten. Als het droog is op naar de metro en op weg nasr Marina bay sands hotel, bijna het icoon vd stad. Een prachtig gebouw aan de haven met een schip bovenop waar een uitkijk platform zit en het zwembad voor de gasten. We moeten flink zoeken want er zijn 3 gebouwen, weer slecht aangegeven waar wat is en ook nog een groot winkelcentrum met alle bekende dure merken. We gaan eerst maar koffie drinken en gaan daarna maar op zoek. Het uitkijkpunt is wel geweldig, kost ook wel wat maar omdat we een vlucht hebben straks met singapore airlines krijgen we nog 8 dollar korting, ha ha !

Als we dat gezien hebben gaan we naar Gardens bij the bay, Cloud forest en Flower dome. In Gardens bij the bay staan grote ijzeren bomen met een skywalk ertussen. Erg apart en s'avonds met een lichtshow kleuren ze prachtig. Dan naar Cloud forest, een indoor regenwoud in een grote glazen koepel. Je kan omhoog, er zijn allemaal wanden met planten, bomen, waterval ect.. prachtig om te zien.  We hebben het kaartje al bij het hotel gekocht en kunnen nu gratis in de Flower dome. Ook weer een glazen koepel met bloemen en planten. Veel pompoenen dit keer, er is een speciale tentoonstelling.

Als we uitgekeken zijn in het hele park gaan we naar Satay bij the Bay, sateetjes eten !  Wat foodstalletjes met allerlei soorten eten. Het ligt vlakbij het park.

Daarna met de metro richting little India. Weer totaal anders en eigenlijk vinden we dit veel leuker dan al die moderne gebouwen. Leuke straatjes met oude winkeltjes, leuke eettentjes ect.  Ook een nederlands cafe/restaurant mef foto's en fiets voor de deur! Moet niet gekker worden!

Terug naar het hotel, beetje zwemmen en s'avonds gaan we eten in Chinatown, nog zo'n geweldige plek, net als little India. Met de metro ben je er zo. .

Morgen gaan we de stranden van Singapore bekijken in Sentosa, ben benieuwd!

1. Yvonne:
    23 september 2017
    Ziet er weer prachtig uit echt een grote stad met heel hoge gebouwen. Dat schip hebben we op tv zien bouwen wat mooi hé. Geniet leuke foto's
  2. Ans:
    23 september 2017
    Wat een reis weer geweldig. Jullie weer een hele fijne tijd.
  3. Connie:
    23 september 2017
    Leuk 1e reisverhaal! Keek er al naar uit! Een stad met veel verschillende gezichten! Geniet! X
  4. Annet:
    23 september 2017
    Klinkt goed Inge, jullie zijn echt weer lekker op pad. Kijk uit naar je volgende verhalen!
    Die ijzeren bomen wil ik ook nog weleens zelf zien. Vooral 's avonds ;)
    Groetjes!!
  5. John en Deb Bonte vlucht:
    Hey andere globetrotters😜
    Leuk eens een reis verhaal te lezen van andere reizigers leuk verhaal met mooie foto's prachtige skyline ook zeg ja Singapore moet prachtig zijn denk wel duur ook inderdaad maar jullie gaan gauw nog zakken toch😎 wij inmiddels in Costa Rica beland morgen met autootje rond toeren ben ook benieuwd en benieuwd naar jullie volgende verhaal lieve groetjes k
  6. Nanja:
    24 september 2017
    Mooie foto's, wat een kleuren-pallet! Echt gaaf. Nu al benieuwd naar jullie volgende verslag. 🥂
  7. Marjan:
    24 september 2017
    Wat een energie nog na zo'n lange vliegreis. Maar ja, je moet alles eruit halen wat erin zit. En dat levert mooie verhalen en foto's op!
  8. Yme banning:
    24 september 2017
    we hebben weer genoten van jullie verslag jammer voor hans dat het bier weer zo duur is we zien net op de tv dat er een vulcaan uitbarsting is op balie verder geen nieuws alles hier ok groetjes ma en pa
  9. Arikus en Hanny:
    24 september 2017
    Dat is een mooi begin van jullie reis. Heerlijk om te lezen en jullie hier weer te volgen. Ook nog mooie foto's waarbij de jaloezie bijna komt boven drijven. Maar op naar het volgende verhaal. Veel plezier saampjes!
  10. Rob van den Brink:
    25 september 2017
    Leuke foto's hoor, de stad ziet er gaaf uit. Balen als het er duur is dat bederft toch een beetje de pret hahaaha ( echte hollander he ) leuk reisverslag en op naar de volgende.
    Veel plezier en geniet ervan.
  11. Ilona:
    25 september 2017
    Leuke foto's en wat leuk jullie verhalen te lezen prachtig
  12. Wilma:
    26 september 2017
    Wat een prachtige foto's zeg, en een mooi verhaal erbij leuk om van zo'n afstand een beetje met jullie mee te reizen. Kijk uit naar het volgende stukje en de mooie foto's veel plezier nog jullie.