Van Ubud naar Senggigi, Lombok

2 oktober 2017 - Senggigi Beach, Indonesië

Vanmorgen vroeg de wekker gezet. Gisteravond bij de bakker nog even wat broodjes gehaald, en om 7 uur lopen we naar Ubud view hotel waar ze ons op komen halen voor de boot.  Die transfers is allemaal prima geregeld hier. We bestellen hier 2 koffie en klokslag kwart voor 8 rijdt het busje voor.  Op weg naar Sanur, daar weer melden bij de boot en verzamelen bij de bootcompany waar je mee vaart.  We gaan eerst maar ontbijten want voorlopig krijgen we niks meer.  Om half 10 varen we weg na een hoop gewissel want er blijken teveel mensen mee te gaan, dus wat overhevelen naar een andere boot. De boot is een grote speedboot met 5x 250 pk buitenboord motoren. De zee is nog aardig wild maar we zitten net als in een vliegtuig op rijen stoelen dus slapen lukt wel. Eerst gaan we mensen droppen en ophalen op Nusa Lembongan , waar wij later ook nog heen gaan. Dan door naar de Gili eilanden , en daarna Lombok. We moeten de naam van het hotel opgeven en worden netjes voor de deur afgezet. Ook heb ik gelijk bevestigd dat we de 7e ook in dit hotel slapen en de boot voor de 8e naar Nusa Lembongan besproken. We hebben een open bootticket en moeten wel 2 dagen van te voren doorgeven waar we heen willen. Kan maar geregeld zijn!  Ons hotel is weer een plaatje. Totaal wit met roze. Niet een hele grote kamer maar wel met stortdouche en we hebben ook een zwembad. Eerst maar wat eten want ondertussen is het alweer half 4. De boot heeft er zo'n 5 uur over gedaan met wachten erbij.

We bestellen een loempia en na een kwartier komt ze zeggen dat de kip er nog niet is, duurt nog een kwartier.  Soms sta je er helemaal versteld van. Maar goed, we hebben vakantie, wat maakt het uit.

S' avonds even naar het Perama kantoortje voor de boottrip morgen en mogen we ook gelijk 40 euro p/p afrekenen voor de entree gelden.  Hapje gegeten en vroeg naar het hotel waar we nog even gezellig zitten met een ander nederlands stel.

De koffer uitzoeken, we nemen alleen het hoognodige mee naar Komodo en laten de rest hier in het hotel totdat we terug zijn.  De eerstvolgende dagen hebben we geen Wifi dus zijn we niet zo goed bereikbaar.  De 7e zal ik vertellen hoe het was. Het programma ziet er in iedergeval erg goed uit en met 27 man op de boot moet het wel lukken denk ik.

De fotootjes staan er ook weer op, dus veel lees en kijk plezier!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Nanja:
    2 oktober 2017
    Ziet er gaaf uit die boten met van die hele zware buitenboord motors💨💨 gezellig knus hotel. Heel veel plezier saampjes en dat je maar weer vele mooie foto’s mag maken. Kijk er al naar uit!🙋🏼
  2. N. Uiterwijk:
    2 oktober 2017
    Fantastisch daar. Prachtige foto's. Deftige boten liggen klaar. Succes met het varen en nog héél véél gezelligheid hoor. Liefs van ons.
  3. Patrick & Jacqueline:
    3 oktober 2017
    Heel erg leuk hoor, al die foto's en verslagen
  4. Arikus en Hanny:
    4 oktober 2017
    Jullie zitten nu heerlijk op Komodo. en wij wachten hier op jullie verhalen. Het is smullen van jullie avontuur en de bijbehorende foto's!